Blogroll

Cuti Cuti Suda Habes

Nampaknye cuti suda habes...ha3..pe aku buat ek time cuti ritu..nk tau?..he2..
  Mak aku tak tau pon aku blk JB,yang tau juz my dad n my akak jek...perancangan dimulakan,aku bagi tau mak aku yang cuti sem ni aku blk lewat cikit coz ade kem..he3,padahal kem 2 cancel..so nak wat suprise la..setibanya di Terminal Bas Larkin pada jam 7:30 pagi lau tak silap,aku trus kol my dad...sambil2 tuggu my dad jemput,ingat nk un9 jup tp WiFi takde plak..adoy..xpe la duduk2 je la...aku perhatikan gelagat orang kat terminal bas tu,agak sibuk la gak...Aku ternampak ade sorang makcik ni,kecian dia macam payah je nak angkat beg troli tu,agak besar gak la..aku pu tak sampai hati tengok,aku pun tolong la..macik tu tak bagi,dia cakap takpe2,takpe pe nye tak terangkat beg tu dari tadi..aku pun angkat je la,mungkin makcik tu segan kot nak mintak tolong...
  Beberape minit kemudian my dad sampai..cepat la pulak..he3 my dad senyum je..setibenye dirumah,aku menyorok dalam krete,ha3 my mum ade kat ruang tamu plak..xpe2 aku nyorok ye..my dad memulakan drama..masuk rumah dengan keadaan selambe je...tibe2 my mum tnye my dad kua pergi mane?..my dad jawap pergi hantar orng sambil gelak kecik..ha3 da nampak da plan xmenjadi...my mum heran kenape la my dad cakap smbil gelak..my mum tegok krete dye cakap ade orng kat lam krete..adoy,xpe2 aku nyorok lagi,wat xtaw je...tibe2 adik aku bkak krete..ha3 kantoi suda,dye plok aku trus..bese la rindu...he3,my mum mmg tau aku mmg suke wat suprise..naluri seorang ibu mmg kuat..dye tau ank dye balik...xpayah la nak drama..he3...
  Hari seterusnye,pergi pasar malam smbil melawat atok aku berniaga...rindu btol suasane pasar malam,macam2 gaya orang berfasion aku tegok,yang paling best ade budak remaje nia pkai seluar skinny warna hijau n baju pink lau tak silap..adoy pelik betol la budak ni..ha3
  Hari seterusnye,aku pergi ambek sijil SPM 2009 yng ori,tak sabar nk tegok wajah baru skolah aku...fuyooo lawa seyh..berwarna warni..rindunya kat skolah tu bile terkenang zaman skolah dulu..
  Aku berjumpe dengan makcik guard,coz kene mintak izin dulu nk masuk,bese la aku da jd orng lua..dye pown bagi masuk,aku naik ke pejabat berjumpe dengan kerani.."Cik saya nak ambik sijil SPM 2009"kata aku,pastu dia mintak ic...dia pown kuakan tiga fail list name plajar..ramai rupenye tak ambik lagi sijil..bese la masing2 ade hal sendiri,xde mase nak ambik...dia pun mule la cari name aku..pas satu fail,satu fail dia cari..sampai fail ke tiga tak jumpe nama aku..terkejut aku...bia btul nama aku tak da...dia pun cari lagi..last2 baru jumpe..adoi nasib baik ade..aku pun balik...
  Hari seterusnye,aku pergi bandar coz nak beli tiket n shoping sikit...Aku plan nak pergi pukul 9pagi,so aku da set alert,...aku bgun macam biase..tiba2 hujan plak..tapi tak pa la blom pukul 9 lagi..aku bgun awal coz nak bersiap...sampai pikul 9 hujan tak berhenti lagi..so aku mintak tlng akak aku hantar g bus stop guna payung....pada hari tu ada hari sukan kat skolah sebelah rumah aku..sure2 la hari sukan tu dibatalkn...plajar2 pun balik la..syok btol tgk diaorang main hujan..sampai terpijak lecak pun suke..ade sorang budak tu main basikal dalam hujan..best je nampak...beberapa minit kemudian bas sampai....
  Setibanya di Terminal bas Larkin aku terus beli tiket bas,tanpa buang masa aku naik bus ke City Square..Fuyoo Bandaraya JB memang banyak berubah la,makin maju aku tengok..sampai je City Square aku menaiki jejantas,tibe2 aku disapa sorang amoi,amoi tu jual cenderamata...aku mulanya taknk layan coz nak save duit nak beli something untk someone..tibe2 dia tarik aku,xape la aku layan je la skejup...dye cakap bukan nak jual barang..pastu dye tunjuk kat aku pen,memang cantik pen tu ade patung..dalam hati aku cakap pandai dorang buat..pen tu harga dia rm30 aku tengok..dorang ni mesti nak kutip derma ntok OKU ni...barang2 tu semua hasil kerja tangan dorang...so memang padan la dengan harga..sbb tu buat macam ni..aku pun bagi la rm40..aku tak fikir apa dah masa tu sbb aku nak cepat...pastu datng pulak sorang lagi...tapi ntah macam mane aku bole bagi Rm30....
 Aku terus masuk Mall...aku terfikir balik macam mane aku bole bagi duit sebanyak tu kat dorang,aku rase macam kene pukau je,kalu dorang nak kutip derma mesti bagi tau untuk sapa,...rupa-rupanya dorang jual barang yang tak kene harganye..mahal!..aku ni yang blur2 mase tu boleh termakan pujukan dorang untuk beli cenderamata tu..adoy habis la duit aku..niat hati nak menderma boleh jadi macam ni palk...aku dah gelisah satu badan..aku da bajet nak shoping dengan Rm100 lebih...tapi RM70 dah lebur...Otak aku still fikir fasal dorng yang dah tipu aku...aku pun patah balik tempat tadi,mood nak shopping dah takda..tekgok baju lawa2 pun fikir banyak kali tkot duit tak cukup nant..nasib baik la tiket bas balik Penang da beli sebelum sampai sini...sampai je tempat tadi diaorang dah takda..ntah berapa orang la dah kene tipu..nak wat macam mana nasi da jadi bubur...
  Aku pun naik bas g The Store tempat membe aku keje..katenye ade Sale..duit aku pun tinggl brp je..ntah cukup ke tak..Sejam lebih aku round2,otak aku masih fikirkan pasal tadi..baju memang cantik2,tapi nak buat macam mana duit tinggal brp je..aku beli sehelai je baju..setengah jam round2 sehelai baju je beli...orang yang keje situ usha pelik je...
pasni aku akan lebih berhati-hati
Tak banyak benda pun aku buat time cuti ritu..ade la gak tolong my mum jual ice blanded..

0 comments:

Post a Comment

Macam mana ok tak? Komen la